پرش به محتوا

نحوه برگزاری آزمون نهایی

آزمون نهایی چگونه برگزار می شود؟

خیلی از دانش آموزا درک درستی از آزمون نهایی ندارن و تصور می کنن آزمون نهایی درست مثل آزمون مدرسه برگزار می شه برای همین اشتباهاتی می کنند که گاهی برایشون گرون تمام می شه

البته تقصیر اونها هم نیست از سال یازدهم همه فقط حرفش رو می زنن ولی کسی دقیق نمی گه چی هست و چطور برگزار می شه

آزمون نهایی مهمترین آزمون 12 سال تحصیل مونه و بعد از قبولی در این آزمون ها ما مدرک دیپلم مون رو دریافت می کنیم و رسما دیپلمه می شیم!

سوالات آزمون نهایی در تهران طرح می شن و برای تمام مدارس کشور به طور همزمان ارسال می شن، درست مثل کنکور

آزمون نهایی عموما در حوزه ای خارج از مدرسه شما برگزار می شه

یک تیم شامل رییس حوزه، منشی، ناظر، مستخدم و تعدادی مراقب مسئول برگزاری آزمون نهایی هستند پس عاقلانه اینه که خیلی روی گزینه تقلب برای این آزمون حساب باز نکنید! D:

پاسخنامه شما نیز در شهر یا منطقه ی دیگه ای تصحیح می شه و دبیر شما هرگز پاسخنامه شما رو نخواهد دید! لذا روی گزینه ” از معلمم خواهش می کنم به من ارفاق کنه” هم در این آزمون اصلا حساب باز نکنید!

بعد از اتمام آزمون شما باید پاسخنامه و برگه های سوال را به مراقب مربوطه تحویل بدید.

پس از برگزاری آزمون سوالات و کلید پاسخ در اینترنت منتشر می شه

قبل از ورود به جلسه آزمون نهایی حتما تفتیش می شید! 

آزمون نهایی هر درس راس ساعت اعلام شده برگزار می شه و راس ساعت هم به پایان می رسه و زمان پایان آزمون به هیچ عنوان تمدید نمی شه. 

در آزمون نهایی برخلاف کنکور وقت کافی برای پاسخ دادن به شما داده می شه، با این حال باید حواس تون باشه زمان تون رو مدیریت کنید.

مثلا بعضی دانش آموزها عادت دارند اول پاسخ همه سوال ها رو روی برگه سوال می نویسند بعد وارد پاسخنامه می کنند. اگر شما هم جز دانش آموزهایی هستید که از این عادتها دارید به نفع تونه تا قبل از رسیدن آزمون نهایی این عادت غلط رو ترک کنید!

بعد از اعلام رمز آزمون به حوزه ها، دیگه کسی حق ورود به جلسه رو نداره! یعنی حتی اگر ده دقیقه هم بعد از ساعت 8 برسید احتمال اینکه اجازه نداشته باشید در آزمون شرکت کنید زیاده!

به همین دلیل سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که حتما نیم ساعت قبل از شروع جلسه در حوزه امتحانی حاضر باشید.

در تمام آزمون ها داشتن کارت ورود به جلسه الزامیه

پس حتما همیشه کارت تون را همراه داشته باشید.

برای پاسخ حتما باید از خودکار آبی استفاده کنید.

همیشه یکی دوتا خودکار اضافه همراه داشته باشید.

چون زمان آزمون دقیقه حتما ساعت همراه داشته باشید.

درصورتی که آزمون شما نیاز به ماشین حساب داره، مثل آزمون ریاضی، فیزیک، شیمی و غیره حتما ماشین حساب همراه داشته باشید. چون سر جلسه ممکنه به مشکل بر بخورید.

استفاده از لاک غلط گیر و خودکار غیر از رنگ آبی در آزمون نهایی ممنوعه.

از همون ابتدا که برگه پاسخنامه رو تحویل می گیرید، نام، نام خانوادگی، نام مدرسه و منطقه خودتون رو حتما روی تمام پاسخنامه ها بنویسید چون سربرگ ها در زمان تصحیح بریده می شون، برگه بدون نام هم کاملا فاقد اعتباره و تصحیح نمی شه.

آزمون های نهایی عموما 90 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشند، تعداد سوالات زیاده و عموما 4 برگه سوال به شما داده می شه. به همین دلیل برای اینکه به بهترین نحو از عهده امتحان بربیایید حتما صبحانه میل کنید

اگر هم فرصت نکردید صبحانه میل کنید حتما یه خوراکی یا نوشیدنی خنک همراه تون ببرید